Dag 01 - Om Mig

Kunde inte första rubriken av trettio vara lite lättare?

Jag heter Jonna, föddes i Oktober 1984 på KSS i Skövde.
Uppvuxen i det lilla men ack så charmiga samhället Igelstorp
tillsammans med mamma Lena, pappa Mikael och lillebror Robin.

I den lilla byn gick vi på dagis och fritids för att sedan börja skolan.

Spelade fotboll i yngre år men slutade när mamma köpte första hästen.
Xandro- våran älskling. Till åren nu men still going strong!
Hängde jämt i stallet och på hästryggen.

Xandro

-98 flyttade vi ut på landet. Mamma, jag och Robin tillsammans med mammas nya
kille och hans tre döttrar. Eget stall och ytterligare en häst i stallet! Lycka!


Året innan det träffade jag min bästa vän Sarah. Vi gjorde allt ihop då och mycket
fortfarande!


Efter högstadiet blev det Hotell- och Restaurang för min del. Med facit i hand
kanske inte det smartaste valet. Men vad visste man då?
Slutförde dock de tre åren, tog studenten, njöt av livet för att sedan läsa igen.
Efter en massa teoritimmar och backträningar blandat med blod, svett och tårar
hade jag mitt CE-körkort i handen. Har sedan dess jobbat som lasbilschaufför.


Numera bor jag ute på landet, dock ett annat ställe än tidigare nämnda med
min sambo, våran 7veckors bebis och katt.
Sedan bebis kom har livet fått en annan innebörd!
Helt sjukt vilken kärlek jag känner till den lilla varelsen!

Lilly nyfödd

Hon har fått mig att omvärdera så mycket, att tänka annorlunda.
Allt behöver inte vara så perfekt hela tiden, hon är perfekt, det räcker!

Jobbar hårt på min obeslutsamhet och min perfektionism.
Det är inte värt det. Mitt mål är att kunna släppa taget.
Att inte hänga upp mig på bagateller, tro mig, det är bagateller vi talar om.
Världen går inte under om jag inte har stenkoll på allt, den stannar inte ens.


Nu när man väl har börjat kan man fortsätta i all evighet men med
en närhetssökande bebis och 29 andra dagar att fylla ut känns det ganska lagom!



Lite om mig, varken mer eller mindre.

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja du... jag är inte perfektionist, men vill ha det på mitt sätt.. är inte pedant heller men också på mitt sätt, jag vill ha städat o ordningplockat, får tvr ångest annars. Daniel säger jag ska alltid vara pedant o.s.v. men det är ju så att han inte är det o då blir jag värre ;o) Hihi!

Lycka till!

2010-12-09 @ 20:13:55
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback