Dag 03 – Mina föräldrar

Lyckligt lottat skilsmässobarn med både bonusmamma
och bonuspappa. Jädra töntig benämning men plast,låtsas-
eller extramamma/pappa är inte mycket bättre det.

Min mamma heter Lena. Hon är bäst. Hon är som en mamma
ska vara. Hon bryr sig, hon ställer upp, hon tröstar och hon skrattar.
Vi har hästarna ihop. Det är guld att va i stallet eller i skogen med
henne och hästarna. Där finns det inga bekymmer.
Vi pratar varje dag, ofta flera gånger. Glad att just jag har henne!

Min bonuspappa heter inte Frasse men han kallas så.
Han är toppen. Han har funnits med i 15 år typ.
Han kan allt. Han fixar allt. FixarFrasse!

Min pappa heter Mikael. Han är världens mest stolta
morfar. Lilly älskar att ligga i hans knä, skrattar jämt!
Pappa bor nära, han kommer alltid om man ber honom.
Det är en trygg axel att vila sig emot.

Min bonusmamma heter Christina. Hon förstår mig.
Hon är yngre än pappa, vi är lite på samma nivå.

Jag är väldigt tacksam att jag har just dem i mitt liv!
Mamma och pappa är väldans bra vänner och umgås.
Jag har fått två personer till i mitt liv som betyder allt.

KÄRLEK!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback