Ett litet snabbt..

.. visa att jag lever inlägg!

Har vart lite full rulle senaste dagarna.
Idag åkte jag och Lilly (givetvis) in till Skövde.
Uträtta några ärenden och träffa min vän Boris och lille Kevin
som inte är så liten längre!
Fika på Rådhuset och julklappsshopping. Vi och alla andra.

Man har ganska mycket tid som mammaledig.
Dock är det inte lika lätt att planera in saker som det var
innan Lilly kom. Nej, jag klagar inte. Allt tar bara lite längre tid.
Jag tror att jag har lärt mig hennes mönster ganska bra,
antagligen precis lagom i tid tills det ska ändras.

Felet med mig och antagligen många andra är att desto mer tid jag har
desto mer saker planerar jag in.
Lite för rastlös för att bara koppla av.

Har jag verkligen inga fler julklappar att köpa?
Borde jag inte sy nya köksgardiner?
Är det ingen jag glömt skicka julkort till?
6 sorters julgodis räcker nog inte?

Känner någonstans i maggropen att det inte är tillräckligt.
Bort med den känslan och njut av tillvaron istället.
Lättare sagt än gjort? Ja.



Kommentarer
Postat av: Marita

Du ska se att alla måsten försvinner med åldern.. inte för att jag är lastgammal på nåt vis, men jag har inte gjort nåt julgodis än, FUNDERAR på att göra lite knäck, men det gör jag tillsammans med tjejerna om jag hinner... och om vi har lust! =) Och ingen idé att baka heller, det slutar alltid med att jag får slänga lussekatterna sen, vi äter helt enkelt inte upp sånt!.. Men det är klart, alla är vi olika, och ni kanske får extrabesök för söta Lilly och då är det kanske bra att ha 6 sorters godis hemma.. hihi... O det där med julklappar, där får jag ge mig, köper bara mer ju mer tid jag har, kan aldrig sluta! Det är min last kanske.. haha.. Ha det gott och kramen från andra sidan berget! <3

2010-12-21 @ 18:37:53
Postat av: Marita

Haha.. Det var hemskt va jag verkar tjurig i den här kommentaren ovan, det var inte meningen... Verkligen inte!! jag kan berätta att det blev chokladkola o pannacotta som julbak här ; ) o japp kunde inte hålla mig ifrån att hitta på fler julklappar, det blev en hel del... God fortsättning!

2010-12-27 @ 20:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback