Då och nu..

En liten kvällsresumé innan det är sovdax.
Lillstrumpa sover, stora hjärtat jobbar och jag är nyduschad och redo för en renbäddad säng.

Haft Let's Dance på i bakgrunden här i kväll, synd att inte Alexandra åkte.
Gapigare mer dramatisk människa får man väl ändå leta efter?


Funderar mer och mer på vad som sker efter föräldraledigheten.
Jag har ju mitt jobb att gå tillbaka till, men fungerar det rent praktiskt?
Tiderna faller det på. Vill inte ha lillstrumpa på nattdagis.
Om man skulle gå ner i tid kanske det skulle fungera.
Om de kan schemalägga mig och Micke mot varann?

Eller så tar jag tillfället i akt och sätter mig i skolbänken igen.
Det känns mer och mer som en bra idé.

Ni andra som är hemma och är föräldralediga, har ni jobb ni bara kan hoppa tillbaka till eller har ni också problem?


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag kan hoppa tillbaka utan några egentliga problem, förutom att jag antagligen kommer hoppa framför tåget om jag måste jobba kvar där. =/ Men rent tidsmässigt skulle det nog fungera.

2011-01-15 @ 08:51:04
URL: http://feefifofum.blogg.se/
Postat av: Katja

Hejsan godingen!

Jag har egentligen ingen aning nu men, rent logiskt om ni ska jobba "mot" varann så kommer du o ditt hjärta aldrig ses, i princip eller helgerna!? Rent ekonomiskt så funkar det väl att jobba så också antar jag.. Men är det verkligen det du vill fortsätta med, har du mer att ge!?

Vill du plugga så gör det, nu är perfekt tid tkr jag nog :o) Att först "leva" på mammapeng o sen studiebidrag är väl ungefär samma (ber. på hur många dgr man tagit ut), men då har "man" lärt sig att leva på lite mindre!? Behöver du plugga inför tenta o.s.v. så har du säkert en helt underbar familj som tittar till Lilly några timmar, om det känns då okej för dig!

Det löser sig och du vet vart jag finns om du behöver prata litegrann :o)

Massor med kramar o all lycka till i framtiden!

2011-01-16 @ 12:57:50
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback