Ungefär 90 år.. / Dag 09 - Min Tro

Ungefär 90 år är dopklänningen jag hämtade hos pappa idag.
Den har sina år på nacken men den är charmig. Och fin.
Hoppas att den kommer passa bara!



Dag 09 - Min tro


Jag är inte särskilt troende. Tror mer på ödet än någon allsmäktig Gud.
Motsägelsefullt? Ja kanske.
Lilly borde således inte döpas.
Men.. Vi väljer att döpa henne.
Jag känner att jag vill det just för att alla andra är det.
För att hon ska få ha dopklänningen som har gått från generation till generation.
Vill hon konfirmera sig framöver så är hon redan 'döpt och klar'.

Jag tycker inte det är någon big deal egentligen.
Jag går gärna på dop och bröllop i kyrkan även om jag inte är någon flitig kyrkobesökare i vanliga fall.








Kommentarer
Postat av: Katja

Hejsan :o)

Jag tkr man gör precis som man vill :o)

Det är viktigast! O det är "kul" med en dopklänning som funnits med så länge!

Kram!

2011-01-04 @ 11:36:36
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback