Mina varmaste tankar..

Sänder mina närmaste tankar till Stefan Liv, till hans nära och kära.
Till hans fru och hans två små pojkar.
Det är en stor förlust för hockey-Sverige men en ännu större förlust för hans nära.

Självklart sänder vi tankar till de övriga omkomna och deras nära.

Jag har större delen av denna kvällen varit arg och irriterad över hur respektlösa folk kan vara.
Hur man ens kan tänka tanken att glädjas över att en spelare i ett föredetta motståndarlag förolyckats.
Jag förstår att man är sportintresserad, jag förstår även att man kan tillängna sitt liv till sitt lag.
En sak jag dock aldrig kommer att förstå är hur man i denna tragedi kan tänka i sådana banor.

Unga människor har förolyckats, människor som är söner, bröder,
pappor och män till andra människor.

Hur man i detta kan göra skillnad på människor, beroende på meriter och tidigare
tillhörande lag får mig att må illa.




Kommentarer
Postat av: Caisa

Du har så rätt. Jag blev lika arg vid Norge-attentaten då folk tyckte att "varför bryr man sig om de mördade från utöya om man struntar i alla som dör varje dag i Afrika?". Att folk dör i Afrika tar väl inte bort det faktum att 92 människor miste sina liv i Norge?

2011-09-08 @ 00:03:16
URL: http://caisalintunen.wordpress.com
Postat av: Caisa

Javisst. Vi höftar med måtten, men själva utförandet kan du ju få iaf. .P



- Stek en halv lök och vitlök (typ 2 klyftor) i en rejäl klick smör.



- Häll på oxfond (ett par msk tror jag räcker), rödvin (2 dl eller något sånt) och vatten (1.5 dl kanske). Låt småputtra på låg värme medans du steker köttet.



- Smaka av med en skvätt citron, salt och gör tjockare med antingen arrowrot, mjöl eller maizena om det behövs.



- Sila bort löken och servera!



Yummy!

2011-09-08 @ 08:20:22
URL: http://caisalintunen.wordpress.com
Postat av: Maria

Jag håller med, hur kan man bli glad över detta?

Jag sörjer, mina tankar går till hans fru och små barn.. Stor förlust för sportintresserade - större förlust för hans familj..

2011-09-12 @ 15:05:21
URL: http://fawkes79.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback