Jag spånar vidare..

.. Amanda's inlägg relaterat till "En vit jul till alla barn- då menar vi inte snö".

Känner också att det är en aning over the limit.
En sund inställning till alkohol året om känns mer rimlig.

Jag förstår inte själva idén? Är det för att barn inte ska behöva utsättas för
kastrullfulla föräldrar som förstör viktigaste dagen på hela året?
I sådanafall är det nog mer som behöver göras än att joina en grupp.
Barn ska aldrig behöva utsättas det. Jul eller inte.

Barn som utsätts för det på julafton utsätts troligtvis för det på fler helger
än julhelgen. Mitt i veckan också, vem vet? Men det verkar det inte läggas någon
fokus på.

Jag skulle aldrig få för mig att packa in Lilly i bilen och åka hem om det skulle
serveras julöl eller en sillasnaps på julbordet men då firar jag också jul
tillsammans med människor som som sagt, har en sund inställning till alkohol.

Nä, aningens less på de som lever i sin svart/vita värld. Hey, gråskalan är ganska bred.

Konstigt att jag tycker så här trots att jag varit med om högtider som spårat ur på grund av alkoholens inverkan? Nej, inte särskilt.
Jag har föräldrar som har en sund inställning.
Jag har större intryck från dem än vad jag har från andra även om fulla vuxna är skrämmande för små barn.

Så länge Lilly ammas avstår jag från alkohol. När hon inte ammas längre kommer jag kunna ta ett glas vin med gott samvete. Ganska övertygad att hon inte tar skada av det vare sig det är påsk, midsommar eller jul.

Skål!










Kommentarer
Postat av: Amanda

Ja överdrivet är ordet, jag för min del tar de nya riktlinjerna på allvar och unnar mig lite alkoholhaltiga drycker även under amning. ;) Men jag respekterar folks beslut att inte göra det. Liksom de som väljer att ta avstånd från alkohol på heltid, men att tro att det gör någon skillnad för de barn som far illa är ju bara fånigt.

2010-12-21 @ 10:41:30
URL: http://feefifofum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback